الأكثر قراءة

ظهور صادم للفنان أحمد سلامة بوجه متورم: قدر الله وما شاء فعل

 أقلق الفنان أحمد سلامة جمهوره عليه بعدما نشر صورة له عبر حسابه على Facebook ظهر فيها بوجه متورم.


وكتب أحمد سلامة تعليقا على الصورة: الحمد لله قدر الله وما شاء فعل.

وعانى أحمد سلامة خلال الأيام الماضية من خراج بين الشفة واللثة، وخضع لعملية جراحية لفتحه وإزالته.

 

على جانب آخر، كان أحمد سلامة كشف حقيقة وقوع خلاف بينه وبين ابنته سارة سلامة بسبب إطلالتها الجريئة في جلسات التصوير.

وقال أحمد سلامة خلال لقائه في برنامج "نص الكلام" من تقديم راغدة شلهوب عبر قناة "النهار": قولتلها متعملش كده تاني لكن مش لدرجة خلاف، قولت أن الأفكار اللي هي شايفاها وكل الجيل شايفها صح تنفع في الخارج لكن أحنا في مجتمع شرقي مينفعش نتخطاه، هي وجهة نظرها أنها مش بتعمل حاجة غلط.

وأكمل: هي وعدتني أنها مش هتعمل كده، في مسلسل "ابن حلال" لما طلعت لابسه شورت وأنا اتهاجمت بسببها، في ستايلست طلبت منها تلبس دا وهي بتسمع الكلام مكنتش فاهمة كان عندها 18 سنة ومعندهاش خبرة.

 

وتابع: مسألة السيطرة على الجيل الحالي جيل السوشيال ميديا والعالم المفتوح صعبة وقاتلة، السوشيال ميديا بتربي معانا مش إحنا اللي بنربي بنفسنا، هذا الجهاز النقمة على العالم خلى أفكار الشباب منفتحة وشايفين أن كل حاجة عادي، لكن أنا بحاول أسيطر وعمري ما مديت أيدي على بنتي وبديها الحرية.

يشار إلى أن آخر أعمال أحمد سلامة مشاركته في مسلسل "شارع 9"،  بطولة رانيا يوسف، محمود عبد المغني، نرمين الفقي، نضال الشافعي، سميرة صدقي، احمد سلامة، ياسر علي ماهر ،هدى الأتربي، صبا الرافعي، حسام فارس، توزيع كيان ميديا برودكشن للموزع اكرم منصور، إنتاج الهرم للإنتاج الفني للمنتج محروس المصري، تأليف حسين مصطفى محرم، ومن إخراج محمد عبد الخالق.