بالفيديو .. بسمة وهبة تكشف تطورات حالتها الصحية

بسمة وهبة
بسمة وهبة

منذ أن كشفت الاعلامية بسمة وهبة عن إصابتها بمرض نادر وهي تداوم على نشر صور ومقاطع فيديو تطمئن بها جمهورها على صحتها.


ونشرت وهبة على حسابها الخاص على "إنستجرام" مقطع فيديو أكدت خلاله أنها تستعد لإجراء عملية جراحية، خلال الفترة المقبلة.

وقالت خلال الفيديو: "ناس كتير بتسألني عن نتيجة التحاليل، والنتيجة الحمد لله شوية لخبطة، وهجمات ليها صدات إن شاء الله، وهيكون في عملية صغيرة، وأنا دلوقتي منتظرة المستشفى تقولي على نتيجة التحاليل الجديدة واللي بتتعمل قبل كل عملية واللي عملتها إمبارح، وأول ما تطلع النتيجة إن شاء الله هيتحدد ميعاد العملية، وكله خير وكويس".

وتابعت: "أنا بشكركم على دعاكم بتعلمولي زلزال في مشاعري، لما بلاقي كم الحب والدعاء والاهتمام والمشاعر الحلوة اللي بشوفها، متشكرة جدًا جدًا، ربنا يكرم كل واحد دعالي وله مثل الدعاء أنا كويسة أوي الحمد لله، وده بفضل الله ودعاكم ومش عايزاكم تبطلوا دعا، لأن ده رزق وكلنا محتاجين الدعاء لأنه أجمل شيء في الدنيا".

يذكر أن بسمة، كانت قد كشفت في فيديو آخر لها، أنها تعانِي من مرض نادر، كما وجهت رسالة لمنتقدي علاجها خارج مصر، وقالت: "في دكاترة في مصر وأحسن دكاترة كمان بس يا ريت تبطلوا تنظروا وتتدخلوا في حياة الناس بدون الدخول في التفاصيل التي لا تعنيكم وقتها هترتاحوا وتريحوا الناس".

وأضافت أنها تعاني من مرض نادر ولا يحدث سوى في حالات نادرة والحالة لا تتعدى 4.% ولهذا تخصصها نادر في مصر، متسائلة: "أقعد أموت في مصر لكي ترتاحوا؟"، مؤكدة أنها كانت تحب أن تكون في مصر ووسط أهلها وأصحابها خاصة في ظل هذه الظروف.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Basma Wahba (@basma_wahba) on