بالفيديو .. نجيب ساويرس يدافع عن محمد رمضان

ساويرس
ساويرس

صرح رجل الأعمال المهندس نجيب ساويرس، إن الفنان محمد رمضان يتعرض للهجوم من قِبل الكثيرين، وذلك خلال تصريحات لبرنامج "et بالعربي" من حفل ختام مهرجان الجونة السينمائي .وقال نجيب ساويرس " ناس كتير بتهاجم محمد رمضان، محمد عنده الاستايل بتاعه، ده الاستايل بتاعه  تحبه أو متحبهوش ، بس الهجوم المستمر على حد بالشكل ده أنا مبحبوش، أنا دائما أقف مع اللي بيتهاجم، مبحبش حد يهاجم حد كده بضراوة ".


 

يذكر ان قال نجيب ساويرس  عن منتقدي مهرجان الجونة  :" الناس دي بتصعب عليا عايشين في القرون  الوسطى وأنا  " غياظ "  وإن شاء الله يموتوا بغيظهم .
وعلق المهندس نجيب ساويرس على الانتقادات التي يوجهها البعض  لمهرجان الجونة وأنه مهرجان عبارة عن   استعراض للفساتين قائلاً : "الناس دي بتصعب عليا  دي ناس عايشة في القرون  الوسطى ومش عايزة تشوف جمال  ولاتتقدم " .
تابع  في لقاء مع الاعلامية لميس الحديدي على هامش فعاليات الدورة الخامسة الماذعة على شاشة  " ON"قائلاً : " بالعكس أنا غياظ  وبشوف كل ماحنا بنتقدم  وبنوري للعالم إبداعنا وثقافتنا وحريتنا بيفضلوا يتململوا في مكانهم وإن شاء الله يموتوا بغيظهم "
وغازل نجيب   في نهاية حديثه الاعلامية لميس الحديدي  عندما سألته : عاوز تقول حاجة يانجيب ؟   ليرد قائلاً : عاوز اقول أني بحبك بس .